top of page

NGA FAQ

Public·410 members

Vi har haft problem med vår värmepump här hemma och nu känns det som om huset är kallt hela tiden, trots att vi justerat på alla inställningar. Vi har redan testat att byta filter och göra lite mindre justeringar, men inget verkar hjälpa. Kanske det är dags att byta ut systemet helt? Jag vill helst inte ha stora kostnader för en ny installation. Har du några tips? Förresten, jag har hört att det finns bra guider och tips på Värmepumpar - VVS Varuhuset, kanske jag borde kolla där också.

jimmelon333
jimmelon333
Dec 26, 2024

När det gäller värmesystem tycker jag att det bästa är att ta det steg för steg. Först och främst, kontrollera att alla ventiler och rör är i gott skick och att systemet inte är blockerat. Det kan också vara bra att se över värmesystemets inställningar och säkerställa att det är anpassat för ditt hus och behov. Ibland kan det vara så enkelt som att justera termostaterna eller lufta systemet för att få bättre värme. Om inget av detta hjälper, kan det vara värt att kontakta en expert för att få hjälp med en mer grundläggande felsökning.

About

Got any questions? Ask them here!

Members

• Metha Logar
    Metha Logar
  • Niharika Mittal
    Niharika Mittal
  • RonaldJeff093
  • Kerly Austin
    Kerly Austin
  • wahed dukon
    wahed dukon