Är det värt att köpa en ortopedisk hundsäng med memoryskum?
Jag har funderat på att köpa en ortopedisk hundsäng med memoryskum till min hund. Han börjar bli lite äldre och jag märker att han har blivit lite stel när han reser sig upp efter att ha legat ner en längre stund. Jag har hört att ortopediska sängar kan vara bra för hundar som börjar bli äldre eller som har problem med lederna, men jag vet inte om det verkligen är värt investeringen. Någon som har provat en sådan säng? Hur upplever ni att det påverkar hundens komfort och hälsa?
Jag håller verkligen med om att en ortopedisk hundsäng med memoryskum kan göra stor skillnad för en äldre hund eller en hund som har problem med lederna. Min lilla tjej har haft en sådan säng i ungefär ett år nu, och hon älskar den! Hon har alltid varit lite känslig när det gäller var hon ligger och sover, och det känns som att memoryskummet gör det lättare för henne att hitta en bekväm ställning. Skummet formar sig efter hennes kropp, vilket ger jämnt stöd för hela hennes kropp, så hon slipper obehaget som vissa vanliga sängar kan ge. Det är också lättare för henne att komma upp ur sängen, då materialet inte är för mjukt eller för hårt. Det kanske är en lite större investering, men jag tror att det kan göra skillnad för deras komfort och hälsa i det långa loppet.