Erfaringer med glass som tåler hyppig bruk
Heisan. Jeg har begynt å lage drinker litt oftere i helgene, og nå kjenner jeg at de glassene jeg allerede har ikke holder helt mål når det blir flere runder med miksing, is og sitrus. Noen av dem har faktisk begynt å få små merker, og det gjør meg litt usikker på om jeg burde finne noe mer slitesterkt som samtidig ser pent ut når man serverer til gjester. Jeg har lagt merke til at mange anbefaler å bruke glass som er laget spesielt for cocktails fordi de både tåler mer og er formet for bedre balanse. Jeg vil gjerne høre fra folk som har testet ulike typer og vet hvilke som passer godt når man bruker dem ofte gjennom året uten at de mister klarheten.
10 Views

God ettermiddag. Jeg hadde samme utfordring da jeg merket at vanlige kjøkkenglass fort fikk små skader når jeg brukte mye is og presset sitrus. Det som hjalp mest var å bytte til ordentlige Cocktailglass som er laget av tykkere materiale og holder både form og klarhet over tid. Jeg fant modeller som fungerte fint for både friske drinker og mer klassiske varianter, og det gjorde en tydelig forskjell i hvor stabile de var når man mikser flere runder. Det var også praktisk at de tåler hyppig vask uten å bli matte. Anbefaler å starte med noen få solide glass som passer til flere typer drinker.