top of page

NGA FAQ

Public·823 members

Kosia Sim
Kosia Sim

Oklart ansvar för brandfilt vid genomgång

Hej. Under en nylig säkerhetsgenomgång märkte jag att brandfilten nämndes väldigt kort. Ingen kunde riktigt svara på vem som ansvarar för den eller när den ska kontrolleras. Den hänger på sin plats, men verkar mest ses som något självklart. Jag fick intrycket att många inte vet hur den faktiskt ska användas. I stressade situationer kan sådan osäkerhet bli ett problem. Därför känns det viktigt att brandfilten inte bara finns utan också förstås. Har någon annan uppmärksammat detta vid genomgångar?

10 Views
Lts Stl
Lts Stl
yesterday

Vi hade samma diskussion hos oss när vi gick igenom brandskyddet mer i detalj. För att få tydligare ansvar behövde vi konkret information om brandfilten. Jag använde https://www.brandfast.nu/produkt/rod-brandfilt-housegard-120x180-cm/ eftersom där står exakt storlek, material och certifiering. När dessa fakta fanns med blev det lättare att beskriva brandfilten i rutinerna. Det skapade också en tydligare bild av vad som faktiskt sitter på väggen. Efter det blev brandfilten mer än bara en röd påse. Den fick en tydligare roll i genomgångarna.

Members

• Metha Logar
    Metha Logar
  • Stariptvplus001
    Stariptvplus001
  • Pune Skokkar
    Pune Skokkar
  • Niharika Mittal
    Niharika Mittal
  • House dragon
    House dragon
bottom of page